טסים בקיץ עם הילדים? כדאי לקחת בחשבון שעוד לפני שתגיעו ליעד, יש לכם אתגר קטן נוסף בדרך: לצלוח איתם את הטיסה. מה כדאי לקחת, איך אפשר להקל על כאבי האוזניים בנחיתה ובהמראה, ולמה חשוב לעשות תיאום ציפיות? כמה טיפים לטיסה עם הילדים

החופש הגדול אוטוטו כאן, ואיתו ההזדמנות לברוח עם הילדים מהחום הלוהט, וגם קצת מהחדשות הבלתי אפשריות שכולנו חווים מאז ה-7 באוקטובר. אנחנו בטוחים שתכננתם את החופשה לפרטי פרטים, כולל אטרקציות מעניינות לילדים, ואתם כבר יודעים איך להתנהל איתם בחופש, אבל האם חשבתם על הטיסה עצמה? עם ילדים קטנים, גם טיסה של כמה שעות עלולה להפוך לבלתי נסבלת, אם לא תערכו אליה נכון. ובשביל מה אנחנו כאן? אז הנה כמה דרכים שיעזרו לכם לעבור את הטיסה לחו”ל עם הילדים בשלום:

תיאום ציפיות. ילדים שלא טסו עדיין עלולים לחוות פחד במהלך ההמראה, או סתם אי נוחות או חוסר הבנה איך מתנהגים בטיסה. ערכו עם הילדים תיאום ציפיות: הסבירו להם מה צפוי במהלך הטיסה, על נוכחותם של דיילים ודיילות, על כך שבזמן ההמראה והנחיתה עליהם להיות חגורים (או לשבת עליכם כשאתם חגורים), ושמותר לקום מהכיסא רק לאחר ההמראה והנחיתה. כמובן, כדאי גם להלהיב אותם על הטיסה, על כך שיוכלו לראות הכל מגבוה ואת העננים מקרוב, ועל כמה שזה יכול להיות מרגש. אם תתייחסו לטיסה בצורה נעימה וכיפית, גם הילדים יתייחסו אליה כך. הסבירו להם גם שיש עוד אנשים במטוס, ואיך כדאי להתנהג. למשל, שלא בועטים במושב שלפניהם, ושעליהם להתחשב באחרים. באופן כללי, טיסה זו הזדמנות מצוינת ללמד את הילדים כבוד לזולת.

השתדלו לטוס בשעות נוחות לילדים. אם אתם טסים ליעד מרוחק, עדיף לטוס בשעת ערב מאוחרת, כדי שהילדים יירדמו בטיסה. ליעדים קצרים עדיף לטוס בשעות נוחות, ובכל מקרה לא לפנות בוקר ולא עם קונקשיינים מעייפים. אם אין לכם ברירה והטיסה ממריאה בשעה מוקדמת או מאוחרת מאוד, הקפידו שהילדים ישנו היטב עד הטיסה.

הביאו לילדים עזרים. אחרי ההתלהבות הראשונית מההמראה וממה שרואים דרך החלון, עלול להגיע צמד המילים שאתם לא כל כך רוצים לשמוע בטיסה: “משעמם לי”. כדי להימנע מזה, וכדי שלא יתחילו מריבות בין האחים, כדאי לדאוג להם לדרכים נעימות להעביר את הזמן. זה יכול להיות דפי צביעה, עם טושים, צבעים ומדבקות (כמובן בלי דבק, נצנצים או שאר אביזרים מלכלכים). גם בצק יכול להיות נהדר (לא פלסטלינה, היא נדבקת). אפשר להביא ספרים שהילדים אוהבים שתקריאו להם, או משחק שנוח לשחק במטוס. ואפשר לגמרי להביא גם מסכים ניידים, טיסה היא סיבה מספיק טובה למתוח קצת את הגבולות הרגילים.

קחו בחשבון כאבי אוזניים במהלך ההמראה והנחיתה. יש מי שחווה את זה בעוצמה גבוהה ויש מי שפחות, אבל בזמן ההמראה והנחיתה לרוב נרגיש כאב אוזניים. ילדים רגישים לכך עוד יותר, וכדי שלא יסבלו, כדאי לעזור להם: לילדים קטנים שלוקחים מוצץ, הביאו להם אותו במיוחד בזמני ההמראה והנחיתה, זה יקל על הרגישות. לילדים גדולים יותר אפשר להביא סוכריות מציצה או מסטיק.

דאגו לנשנושים. בין אם אתם טסים ליעד רחוק שכולל ארוחות בטיסה (אל תשכחו להזמין מנות ילדים), ובין אם ליעד קרוב ללא ארוחות, נשנושים יעזרו לילדיכם לצלוח את הטיסה בכיף. למתוח קצת את הגבולות אמרנו? חטיפים, שוקולד, כל דבר שהם אוהבים ושיהיה להם נעים וטעים לנשנש, הולך. כמובן, אם הטיסה לא כוללת ארוחות, הקפידו על ארוחה מזינה לפניה, וכדאי גם להביא כריך למקרה שיתעורר הרעב. ילדים רעבים בטיסה זה לא משהו שכדאי לכם לפגוש מקרוב.

דאגו ללבוש מתאים. המזגנים בטיסה לרוב מאוד מקררים, ואמנם אפשר לווסת את עוצמת הקור במושבים שלכם, אבל לרוב הוא עדיין יורגש. דאגו לעליונית, סווצ’ר, חולצה ארוכה או כרבולית קטנה שתוכלו לשים על הילדים בקלות אם יתלוננו על קור. לילדים שרק נגמלו זה עתה מחיתול או בסופו של תהליך גמילה מומלץ בכל זאת להלביש חיתול. השירותים של המטוס יכולים להיות קצת לא נעימים עבור פעוטות.

עשו תורנויות בין הילדים על מי יושב ליד החלון. ילדים אוהבים לשבת ליד החלון – אם אתם טסים בהרכב של זוג עם שני ילדים, תוכלו להתפצל כך שילד אחד ישב ליד החלון והורה אחד לידו, וילד שני ישב בשורה הסמוכה ליד החלון, וההורה השני לידו. אם יש לכם שלושה ילדים, הסתבכתם… במקרה כזה, כדאי לעשות תורות ביניהם, כך שלכל אחד מהם ייצא לשבת ליד החלון בצורה שווה.

הגיעו לשדה התעופה בזמן. חברות התעופה השונות ממליצות להגיע לשדה כ-3 שעות לפני הזמן. הקפידו על כך, בעיקר בעונת השיא ובעיקר עם ילדים, ואם מתאפשר לכם, נסו להגיע אפילו קודם לכן. אם תהיו בלחץ שמא הטיסה תמריא בלעדיכם, כל האווירה תהיה מתוחה והילדים יספגו זאת. אם תגיעו מוקדם, תוכלו לעשות הכל בנחת, לשתות קפה תוך כדי העמידה בתורים, וליהנות מזמן רגוע ונינוח אחרי הצ’ק אין ועד העלייה למטוס, אז אפשר להסתובב עם הילדים בחנויות השונות, להראות להם מטוסים מבעד לחלון ולהשתעשע בפינת המתנפחים הקיימת עבור ילדים בטרמינל.

חופשה עם הילדים יכולה להיות מהנה אך מאתגרת, והאתגר מתחיל כבר בטיסה. אם תתכוננו כראוי ותביאו איתכם את הציוד הנדרש, זו יכולה להיות חוויה מהנה, גם עבורכם וגם עבורם. אז הצטיידו בסבלנות, הדקו חגורות, ושתהיה טיסה נעימה!

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.
חיפוש גני ילדים